SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Wednesday, August 12, 2015

Susret nakon 40 godina

Utorkom sam obično taj koji priprema ručak. Jednom nedeljno. Naučio sam kako ispeći pile s krompirom i to mi je, otkako sam u penziji, jedini kuharski zadatak. Osim čišćenja stola poslije ručka i pripreme suđa za pranje. Nije puno, ali ide mi to od ruke. Naročito pospremanje poslije ručka. Ako zatreba para, imam iskustva. Mogu se zaposliti u kakvom restoranu kao što to ovdje radi stariji svijet kada ne mogu sastaviti kraj s krajem. Toga, u starom kraju, još uvijek nema. Ali doći se. Iz socijalizma smo iskoračili u kapitalizam i samo je pitanje vremena kada ćemo ga potpuno usvojiti. Živi bili pa vidjeli.

Taman sam se spremao da ubacim krompir u rernu kad zazvoni telefon. Miroslav Adamov! Moj prijatelj s fakulteta. Nismo se vidjeli više od 40 godina. Stigao u Pittsburgh službeno pa nazvao. Na aerodromu je. Let iz Bostona mu kasnio, od posla za taj dan nema ništa, sjeti se da smo se čuli telefonom prije nekoliko godina pa nazva da vidi ima li me kod kuće.

Bi mi drago. Nisam ga vidio od kako je završio fakultet i vratio se nazad kući u Vojvodinu. A bilo je to jako davno. Znao sam da je u USA jer mi se jednom prilokom javio nakon što je naletio na blog. A sada imam šansu da ga sretnem. Bit će to lijep susret nakon toliko godina.

Miroslav je bio dio grupe mladića iz Vojvodine koji su poslije srednje škole odlučili da studiraju u Banjaluci. Bili su to fini momci, prijazni, kulturni, lijepo odgojeni. Vrlo brzo su se uklopili u novu sredinu. Bilo je to ono doba kada niko nikome nije brojio crvena krva zrnca. I svi smo se slagali i družili iz ma kojeg dijela bivše domovine dolazili. A danas…

Stiže Miroslav nakon jedno pola sata vremena. I nosi six pack. Mislim na pivo. Onako, da nam se nađe. I onda krenu razgovor. Prvo uspemene. O studiranju. U naše doba nismo žurili. Utvrđivali smo gradivo. Nama, domaćima, to nije bio problem ali onima sa strane nije bilo lako. Moralo se platiti za smještaj, hranu, a trebalo je imati i za piće, zabavu. Na kraju smo svi nekako diplomirali i pozapošljavali se.

Miroslav je završio na televiziji. Beogradskoj. I radio tamo sve do 92. kada je vidio da je vrag odnio šalu. Uspio se dočepati Amerike i evo ga ovdje već  punih 23 godine. I nije mu loše. Cijelo vrijeme radi na televiziji. Iskustvo stečeno u Jugi mu je pomoglo kao i mnogima drugima. Posao ga je odveo u mnoge krajeve svijeta. Kompanije za koje je radio su prenosile olimpijade, poznata sportska takmičenja, tako da je obišao gotovo cijeli svijet. Kćerka mu je u USA završila stomatologiju i ima svoj privatni biznis. Dobro joj ide. Zapošljava nekoliko stomatologa. Stigne svagdje. Čini mi se kao neka već otrcana priča, ali je tako. Naš mladi svijet ne zna za prepreke. Valjda nam je to u genima pa se dočekamo na noge gdje god nas bace.

Nakon ručka smo nastavili priču. Naravno, uz pivo. O svemu i svačemu. Pregledao sam mnoštvo fotografija koje je Miroslav snimao na svojim poslovnim putovanjima, u krugu familije, iz Bostona, gdje se nedavno preselio. Vrijeme je proticalo brzo, bližila se ponoć, stiglo je vrijeme za rastanak. Miroslav je morao stići do svog hotela udaljenog više od sat vremen vožnje jer ga sutra čekaju radne obaveze. Ja nisam nikuda žurio. Za mene ujutro već odavno nema budilnika, iako ustajem redovitom kada i Nera. Navikao sam.

Rastao sam se s drugom s fakulteta svjestan da se možda više nikada nećemo vidjeti. Takav je život. Ali pet-šest sati provedenih zajedno nakon više od 40 godina me je ponovo uvjerilo da s ljudima nikada nema problema. A Miroslav je živi dokaz da ih još ima. Nažalost, oni drugi su početkom devedesetih prevladali. I još uvijek drže sve konce u rukama. A da nije tako, siguran sam da bi nam se putevi češće ukrštavali. Ovako, ko zna da li će se naš susret ikada ponoviti.

Labels:

3 Comments:

Anonymous Emira said...

Lijepo vidjeti staru raju. Posebno se radujem da je tako uspjesan i on i njegova mladja generacija.
Citajuci prilog sjetila sam se kako su sveske sa biljeskama sa predavanja nasih drugara iz Vojvodine uglavnom bile ispisane cirilicom, a nase latinicom pa smo se i jedni i drugi tesko snalazili s posudjenim tekama. To me je jednom bilo toliko naljutilo da sam pocela intenzivno da koristim cirilicu kako bih lakse citala njihove 'ispisane' rukopise.
Pozdrav za Miroslava i Komljenovice

Thursday, 13 August, 2015  
Anonymous Anonymous said...

Adamu sam nedavno slucajno usao u trag cuvsi nesto o njegovom smucanju po Evropi. A ovih dana nazovem Gabrijela Vukadina , s kojim se povremeno vidjam u Makarskoj , i ustanovim da su kod njega upravo Jon Babescu sa zenom Ankicom , i Made Plicanic . Babescuovi iz Amerike, Made iz Svedske , moja zena i ja iz Njemacke i Gabro sa Milosavom iz Sarajeva : Kod Gabre smo malo pihnuli i dobro se ispricali. Odmah sam Jona pitao za Adama i Dundju kao i za legendu , Jocu Katanica .

Sa momcima iz Vojvodine sam se dosta druzio i drago mi je da su uspjeli. Ne znam sta Dundja radi i gdje ali sam ubjedjen da je uspjesan. Mnogo pozdrava staroj raji!

Sejo

Friday, 14 August, 2015  
Anonymous Anonymous said...

Lijepo je i citati ovakve priloge i vidjeti da se ljudi koji su oduvijek bili na istoj talasnoj duzini nikad ne udaljuju jedni od drugih.
Nasa Emira Tj Grofica je uvijek bila pametnica. Potrudila se i savladala ćirilicu "rukopisno" . Moj Vice je svo školovanje do fakulteta zavrsio u Beogradu i znao samo malo latinicu. Ali znao je nabrojati i svi sedam Dahija i sve o Kosovskom boju. Zna i dan danas. Sjecanja iz djetinjstva i mladosti se sve vise vracaju a sadašnjost i " jucerasnjost" se sve vise zaboravlja.
Eh, da je svim ljudima pameti ne bi bilo tužno i žalosno gledati lupanje tabli u Hrvatskoj i prebrisavanje gradova i sela po Bosni na cirilici.
Ovde u Rakovom selu najzesci propagator ovakvih akcija ne zna ni latinicu i fali se da u zivotu nije procitao ni jednu knjigu. Po sto puta je to rekao a ja uvijek kazem da ne treba naglašavati . To se i vidi. Nista ne reaguje na to jer ne zna da li mu je to kompliment ili kritika.
Vice je na fakultetu u Sarajevu prvi pismeni rad potpisao kao Rak Vice ćirilicom a profesor ga je prozvao kao Pak Bidje jer su vec tada dolazili arapski studenti sa neobičnim imenima i prezimenima.
Imala sam namjeru nastaviti drugi dio price o mojoj ulici i dodati moja sjecanja. Natasa ti nisi ni mogla znati sav taj svijet jer si dosla mnogo kasnije . Ja sam otisla 70 -te a tako i svi iz generacija i stariji i mladji . Skoro svi zbog ljubavi. Udaje i ženidbe u druge gradove ili u druge dijelova Banja luke. Ali šibenski 36stepeni. Tri unuka ( 1, 2, i 4 godine. Dvije snahe , dva sina i nas dvoje ) zaista svaki sekund je ratno stanje.
U utorak se prikazuje na sar. Film festivalu onaj film "Snovi se vracaju kuci" u kojem glumi i Frane pa ga je zamolio režiser da dodje i povede i Vicu i mene,
Puno pozdrava Saima

Friday, 14 August, 2015  

Post a Comment

<< Home