SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Sunday, August 02, 2015

Naši vodopadi

Mislim da su mnogi iz naše
generacije obišli ovaj grad i
ovu ljepotu u kojoj je
29. novembra 1943. godine i stvorena
Razmišljala sam koji prvi prilog napisati, nakon 12 dana boravka u Banja Luci. Odlučih se za povratak preko Jajca, Travnika, Gornjeg Vakufa i Visokog. Milanovi vodopadi mi pomogoše u tome.

Moj brat je planirao da pet dana bude u Sarajevu, pet u Banja Luci i opet pet u Sarajevu. 

Medjutim, treći dan u Sarajevu je donesena odluka da se ide u Banja Luku jer su i popravci  dva zuba bili u planu. Velid Maglajlić , nas rodjak, je  Sejin trajni serviser.
Prva destinacija je bila Jajce. Vreo julski  dan, a Pliva u Jajcu vjekovima nudi svoju ljepotu u samom centru grada.

Obnovljene kuće,
stara tvrđava i sat kula
Jajce je bilo devastirano. 20. 000 Jajčana protjerano i rasuto po cijelom svijetu. Srpska vojska ga je na početku rata zauzela, prethodno granatirajući najviše stari dio grada.  Oslobodjeno je, obnavlja se i sada pripada Federaciji.

Sejo neprestano slika i šalje na Facebook, uvijek s istom rečenicom: "hoću da moji prijatelji vide kako je moja domovina lijepa". On je već dugo njemački državljanin s njemačkim pasošem.

Građani Jajca su ispod vodopada
napravili mjesto s kojeg se
vodopad može snimiti
u svoj svojoj ljepoti
Vice, kad ga pitaju kako zdravlje, uvijek odgovori da nosi rodni list u džepu. Tako je bilo i ovaj put. Ostao je sjediti u jednoj maloj kafanici u debelom hladu s dobrim sladoledom. kad smo se vratili, napričao se s mladim momkom koji radi u njoj.,  
Rekao mu je da je u Jajcu, 100%  vraćena sva imovina svim njenim stanovnicima koji su se prijavili za povrat. Svim nacijama i nacionalnostima. Mnogo je obnovljeno, ali se samo ljeti Jajce napuni svojim starim mještanima. Nedostatak posla je uzrok kao uostalom i u cijeloj Bosni.

Pliva se ulijeva u Vrbas i,
kao djevojka svom dragom,
pomaže da razvije svu svoju ljepotu
I svugdje je važnije nadžidjati vjerske objekte gdje se god može nego graditi tvornice, hostele i ostale turističke sadržaje. Sve što se izgradilo je djelo vlastitih ruku malih ljudi kao i materijalna sredstva. Državni rukovodioci i službenici, koje od države  koje nema samo znaju organizovati "namet na vilajet" i uživati ovozemaljske blagodeti

U prilogu saljem slike uz komentare.

Pozdrav Saima 


Američki vodopadi su veliki kao, uostalom, i Amerika.
Mala Pliva je napravila ovu ljepotu
a grad se razvio na tom mjestu zahvljujući njoj.

Voda je smaragdno zelena i gledajući je
čovjek osjeti nevjerojatno ljepotu

Nakon mnogo godina obnovljen je i muzej
Prvog zasjedanja AVNOJ-a.
Bista Moše Pijade me podsjetila na istinitu priču o njemu.
Milovan Đilas mu je jednom prilikom rekao:
"Eto te, kolišni si. Mogao bi stati u moj džep."
A Moša mu je odgovorio: "Onda bi ti džep bio
pametniji od tebe."

Labels:

1 Comments:

Anonymous Nataša said...

Draga Saima,
baš si me obradovala ovim prilogom.
Da, lijepa je Bosna, prelijepi su Jajce, Pliva, Balkana, Vrbas, Slatina, Skender, Vlašić, i da ne nabrajam sve ljepote Prirode i nešto manje ljepote naselja od Une do Drine, od Save do mora.
Jajce me je uvijek oduševljavalo i drago mi je da ga izgrađuju, nadam se i čuvaju.
Voljela bih da po šiblju uz Vrbas, Plivu i jezera ne vise zastavice od plastičnih vrećica, da na jezeru pored brane nema nakupina plastičnih boca, da su okučnice koliko-toliko sređene. Te slike me ne napuštaju, ježim se na njih.
A moje srce još uvijek čezne za ljepotama Vlašića, puno je tamo bilo lijepih trenutaka u svim godišnjim dobima. Nikada ga neću zaboraviti.
Lijepa je Bosna, a što ljudi učiniše njoj i sebi.
Ponekad mi se čini da ja to teže proživljavam od samih Bosanaca.

Pozdravljam te, Nataša

Monday, 03 August, 2015  

Post a Comment

<< Home